Στη χρήση του διαδικτύου στην ιδιωτική ασφάλιση, προς όφελος του καταναλωτή και του διαμεσολαβητή αναφέρεται στη συνέντευξή του ο κ. Ραπαντζίκος, Ασφαλιστικός Πράκτορας.
Οπως επισημαίνει, η εξέλιξη της ιδιωτικής ασφάλισης είναι συνυφασμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει το ρόλο του διαμεσολαβητή. Ο κ. Ραπαντζίκος μιλά επίσης για την αξία του ασφαλιστικού πράκτορα και την πορεία των ασφαλίσεων στην Ελλάδα.
Ποια είναι η αξία του ασφαλιστικού πράκτορα για τον ασφαλισμένο; Για ποιους λόγους να απευθυνθεί κάποιος σε εσάς για να ασφαλιστεί;
Οι αξίες είναι πολλές και μπορούμε να μιλάμε για ώρες. Σαφώς η προσωπική σχέση με τον ασφαλισμένο είναι η μεγαλύτερη και αναντικατάστατη αξία. Μην ξεχνάμε εξάλλου πως ο ασφαλιστικός πράκτορας, όπως ο κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, είναι ηθικά και νομικά δεσμευμένος να παραμένει δίπλα στον πελάτη όχι μόνο κατά την παράδοση του συμβολαίου αλλά καθ’ όλη τη διάρκειά του και ιδιαίτερα στην έλευση ασφαλιστικής περίπτωσης. Η σημαντικότερη αξία όμως κατά τη γνώμη μου, είναι η καθοδήγηση και η σωστή πληροφόρηση που πρέπει να έχει ο ασφαλισμένος. Το να αναγνώσεις ένα ασφαλιστήριο, να το εξηγήσεις και να το καταλάβει ο ασφαλισμένος είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μας. Κανένα δίκτυο direct δεν μπορεί να αντικαταστήσει το διαμεσολαβητή σε αυτόν ειδικά τον τομέα. Στόχος μας είναι η εξεύρεση λύσεων που ανταποκρίνονται καλύτερα στον κάθε πελάτη ξεχωριστά με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Η πολύχρονη παρουσία μας στο χώρο και η συνεχής λειτουργία, μας έχουν βοηθήσει στο να επιτυγχάνουμε το στόχο αυτό πάντα προς όφελος των ασφαλισμένων.
Οι ασφαλισμένοι ενδιαφέρονται για τον κλάδο Ζωής και Ατυχημάτων;
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη ζήτηση στον κλάδο ζωής και ατυχημάτων σε όλη την αγορά. Ειδικά τα προγράμματα υγείας παρουσίασαν μία αύξηση σε συμβόλαια το 2015 της τάξης του 12,5% σε σχέση με το 2014 και αν συνυπολογίσει κανείς τη μείωση του εισοδήματος των νοικοκυριών, αυτός ο αριθμός στην ουσία είναι αρκετά μεγαλύτερος. Οι ελλείψεις στο Ε.Σ.Υ. αλλά και η δημιουργία πιο ευέλικτων συμβολαίων υγείας από τις ασφαλιστικές έχουν συμβάλει στη δημιουργία αυτού του ποσοστού. Πλέον υπάρχουν συμβόλαια για όλα τα βαλάντια και με μικρό κόστος μπορεί ο καθένας να εξασφαλίσει το πιο ακριβό αγαθό, την υγεία του.
Μεγάλη ζήτηση έχει παρατηρηθεί και στις ασφάλειες ζωής. Αυτό είναι απόρροια της μείωσης των συντάξεων και του κλίματος αβεβαιότητας που επικρατεί τα τελευταία χρόνια βάζοντάς μας όλους σε σκέψεις για το αν θα πάρουμε σύνταξη και πόσο. Παρατηρείται πως ο κόσμος αρχίζει και αποκτά ασφαλιστική συνείδηση, σκέφτεται την εξασφάλιση του εισοδήματός του, αλλά η υψηλή φορολόγηση και οι μεγάλες ασφαλιστικές εισφορές αποτελούν τροχοπέδη στο να κάνει κάτι συμπληρωματικό. Η ζήτηση επικεντρώνεται κυρίως στην εξασφάλιση μίας επικουρικής σύνταξης ή με ταυτόχρονη εξασφάλιση εισοδήματος.
Το να αναγνώσεις ένα ασφαλιστήριο, να το εξηγήσεις και να το καταλάβει ο ασφαλισμένος είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μας.
Οι ασφαλίσεις σκαφών σε τι επίπεδο βρίσκονται. Η κρίση έχει επηρεάσει το συγκεκριμένο κλάδο;
Μετά την ψήφιση του νόμου 4256/2014 ο οποίος κάνει την ασφάλιση αστικής ευθύνης υποχρεωτική σε ΟΛΑ τα πλωτά μέσα, είτε φέρουν μηχανή είτε όχι, ο κλάδος είχε μία αύξηση το 2015 της τάξεως του 4% σε σχέση με το 2014 όσον αφορά τα σκάφη που ασφαλίστηκαν αλλά παράλληλα σημειώνει μείωση ασφαλίστρων στην αστική ευθύνη κατά 7%. Τι μας δείχνει αυτό; Τη μείωση των ασφαλίστρων της αστικής ευθύνης λόγω έντονου ανταγωνισμού και μείωση του κόστους ζημιάς. Η κρίση έχει λειτουργήσει ανασταλτικά και σε αυτό τον κλάδο ιδιαίτερα λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης ενός σκάφους αναψυχής. Απόδειξη είναι το φαινόμενο της συμπύκνωσης ασφάλισης μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς ο ασφαλισμένος τους υπόλοιπους προτιμάει να το παροπλίζει τελείως.
Πείτε μας για τη μείωση του μέσου ασφαλίστρου. Πώς βοηθάει τις μέρες της κρίσης;
Είναι ένα μεγάλο ζήτημα κυρίως στον κλάδο των αυτοκινήτων. Η συνεχιζόμενη κρίση, η μείωση των εισοδημάτων και ο ανεξέλεγκτος ανταγωνισμός έχει συμπαρασύρει την αγορά σε ελεύθερη πτώση του μέσου ασφαλίστρου. Όσο απίστευτο και να ακούγεται το μέσο ασφάλιστρο αυτοκινήτου στην Αττική τα τελευταία 5 έτη έχει μειωθεί 40% με 50% την ίδια στιγμή που το μέσο κόστος ζημιάς έχει αυξηθεί! Νομίζω ότι θα το βρούμε μπροστά μας σε λίγο καιρό με αρνητικά αποτελέσματα για όλη την ασφαλιστική αγορά. Το μεγαλύτερο κακό όμως είναι η απαξίωση του κλάδου και η αναγωγή της ασφάλισης σε υποχρεωτικό φόρο. Στους άλλους κλάδους η μείωση οφείλεται ως επί το πλείστον σε μείωση του κόστους ζημιάς και λιγότερο στις άλλες τακτικές με τον ασφαλισμένο επί της ουσίας να επικαρπώνεται το θετικό αυτό αποτέλεσμα στα ασφάλιστρά του.
Τι πιστεύετε για το μέλλον της ασφάλισης στην Ελλάδα; Τι ρόλο θα παίξει το ίντερνετ και η επικοινωνία μέσα από τα νέα κανάλια που συνεχώς δημιουργούνται (facebook, email, chat, viber, skype, messenger κ.ά.);
Η Ελλάδα είναι από τις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά ασφάλισης σε όλη την Ευρώπη. Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι τεράστια. Το θετικό βέβαια είναι πως τα δύο τελευταία χρόνια το ποσοστό των Ελλήνων που επιλέγει την ιδιωτική ασφάλιση έχει αυξηθεί κατά 60%! Η χρήση του internet συνδέεται άρρηκτα με την ιδιωτική ασφάλιση κι αποτελεί απαραίτητο εργαλείο. Τα κανάλια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αναπόσπαστο μέρος του σύγχρονου marketing και από αυτό δεν θα μπορούσε να λείπει ο κλάδος της ασφάλισης. Από την άλλη χρειάζεται μεγάλη προσοχή καθώς οι νέες τεχνολογίες και το internet δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσουν τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Πρέπει να προσαρμοστούμε με την τεχνολογία, να συμπορευτούμε και να αξιοποιήσουμε τα θετικά της με στόχο τη βελτίωση παροχών στον ασφαλισμένο.