Η ασφάλιση της Αστικής Ευθύνης του ιδιοκτήτη ενός Σκάφους Αναψυχής είναι υποχρεωτική και προκύπτει από το Νόμο 2743/99 για ζημιά ή ατύχημα που μπορεί να προκληθεί σε τρίτους ή σε επιβαίνοντες, καθώς και από πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης. Ασφαλίζονται ακόμα, η ολική απώλεια λόγω κακοκαιρίας, κλοπής ή πυρκαγιάς, μέσα και έξω από τη θάλασσα, η μερική ζημιά από πυρκαγιά ή από κλοπή, οι ίδιες ζημιές από σύγκρουση, πρόσκρουση, προσάραξη, βύθιση κ.λπ. Εξασφαλίστε ένα πλήρες και οικονομικό πακέτο καλύψεων το οποίο να προστατεύει από κινδύνους και το ίδιο το σκάφος και τον ιδιοκτήτη.
Χιλιάδες άνθρωποι χρησιμοποιούν είτε επαγγελματικά είτε σκάφη αναψυχής κάθε χρόνο στην Ελλάδα και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που και οι παραθεριστές μπορούν να συνδυάσουν καλύτερα διάφορες δραστηριότητες στα ταξίδια τους. Βασική προϋπόθεση για να έχετε ένα ξένοιαστο καλοκαίρι και να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων και πρόσθετων εξόδων που μπορούν να προκύψουν από ένα ατύχημα στη θάλασσα. Στην ασφάλιση σκάφους υπάρχουν προαιρετικές καλύψεις αλλά και η υποχρεωτική εκ του νόμου ασφάλιση αστικής ευθύνης -όπως και στο αυτοκίνητο- που προβλέπει τσουχτερά πρόστιμα για τους παραβάτες. .
Γενικά η εμπειρία έχει δείξει ότι οι μεγαλύτερες αποζημιώσεις πηγαίνουν στην αποκατάσταση μηχανικών βλαβών, κλοπή και πρόσκρουση/σύγκρουση, οπότε καλό είναι να έχετε πλήρως ασφαλισμένο το σκάφος σας. Σύμφωνα μάλιστα με επίσημα στοιχεία η μέση αποζημίωση στον κλάδο αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο και από 7.700 ευρώ έφτασε στις 16.300 ευρώ. Η παρατηρούμενη αύξηση οφείλεται κυρίως στα αίτια της φωτιάς/έκρηξης καθώς και της αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες.
Ασφάλιση αστικής ευθύνης
Υποχρεωτική σύμφωνα με τον Νόμο 4256/2014 είναι η ασφάλιση της αστικής ευθύνης για τα μηχανοκίνητα σκάφη. Σύμφωνα και με την Υπουργική Απόφαση 3131/1.3.1999 για τα μη μηχανοκίνητα σκάφη ορίζεται ότι:
Ελάχιστα Όρια που απαιτεί ο Νόμος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ (Νόμος 4256/2014)
Σωματικές Βλάβες / Θάνατος ατομικό όριο: | € 50.000 |
Σωματικές Βλάβες / Θάνατος Ανώτατο Όριο για ομαδικό: | € 500.000 |
Υλικές Ζημίες: | € 150.000 |
Πρόκληση Θαλάσσιας Ρύπανσης: | € 150.000 |
Ανώτατο Όριο Ευθύνης για την Εταιρεία: | € 800.000 |
ΜΗ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ (Υπουργική Απόφαση 3131/1.3.1999)
Σωματικές Βλάβες / Θάνατος: | € 150.000 |
Υλικές Ζημίες: | € 90.000 |
Ανώτατο Όριο: | €240.000 |
Πρόσθετες καλύψεις
Οι βασικές καλύψεις του κλάδου παρέχονται από τις διεθνώς χρησιμοποιούμενες ρήτρες του Ινστιτούτου Ασφαλιστών του Λονδίνου (Institute Yachts Clauses), οι οποίες ορίζουν μια συγκεκριμένη έκταση ασφαλιστικής κάλυψης. Στις ρήτρες αυτές προστίθενται και άλλοι κίνδυνοι:
- Μερική ή Ολική απώλεια λόγω κλοπής
- Μερική ή Ολική απώλεια λόγω φωτιάς
- Μερική ή Ολική απώλεια λόγω κακοκαιρίας
- Ατυχήματα από την Φόρτωση, Εκφόρτωση ή Μετακίνηση Προμηθειών
- Κλοπή ολόκληρου του Σκάφους ή Βαρκών ή Εξωλέμβιας Μηχανής
- Πρόσκρουση
- Σύγκρουση
- Προσάραξη
- Βύθιση
- Κακόβουλες ενέργειες.
- Αστική Ευθύνη έναντι Τρίτων βάσει νόμου 4256/2014.
- Κάλυψη Μηχανικών Βλαβών.
- Κάλυψη Κινδύνων Πολέμου και Απεργιών.
- Κάλυψη Κινδύνων Αγώνων
- Κάλυψη των προσωπικών αντικειμένων.
- Κάλυψη της Αστικής Ευθύνης από / προς Σκιέρ.
- Κάλυψη οδικής μεταφοράς των σκαφών.
- Έξοδα Επιθεωρήσεως Υφάλων του Σκάφους μετά από Προσάραξη